Warning: Undefined array key "catbg" in /home/niceti/domains/jeyja.ir/public_html/wp-content/themes/newspaperss/functions/custom-color.php on line 100
معاون بهداشت از خبرنگاران عذرخواهی کرد - مجله اینترنتی جیجا

مجله اینترنتی جیجا

جای شما در اینترنت

عذرخواهی معاون بهداشت از خبرنگاران
اخبار

معاون بهداشت از خبرنگاران عذرخواهی کرد

واکنش سریع معاون بهداشت به درگیری لفظی در نشست سلامت روان

معاون بهداشت وزارت بهداشت، پس از بروز درگیری لفظی با یک خبرنگار در نشست خبری هفته سلامت روان، با انتشار یک پیام ویدئویی از اصحاب رسانه عذرخواهی کرد و تاکید نمود که «قصد بی‌احترامی نداشتم». این رخداد در جلسه پرسش و پاسخ سه‌ساعته‌ای رخ داد که موضوعات متعددی از جمله سلامت روان و بهداشت دهان و دندان را پوشش می‌داد.

عذرخواهی معاون بهداشت از خبرنگاران
عذرخواهی معاون بهداشت از خبرنگاران

شرح اتفاق و منطق معاون بهداشت درباره درگیری لفظی

علیرضا رئیسی در توضیحات خود گفت او که به‌خاطر ارج نهادن به خبرنگاران شخصاً در نشست حضور یافته بود، ضمن قدردانی از زحمات رسانه‌ها به‌ویژه در دوران کرونا، تأکید کرد نحوه طرح یکی از سوال‌ها که به‌عبارتی «ما را می‌پیچانید» مطرح شد، واکنشی به دنبال داشت. رئیسی گفت: «من همیشه سعی کرده‌ام صریح و دوستانه پاسخ بدهم و آنچه پخش شده، تکه‌ای از صحبت‌هاست که به‌صورت خارج از زمینه برداشت شده است.»

درخواست عذرخواهی و ادامه ارتباط با رسانه‌ها

معاون بهداشت افزود که اگرچه خود رویداد را جدی تلقی نمی‌کند اما در راستای حفظ احترام متقابل و شفاف‌سازی، لازم دید توضیح دهد و از هر گونه دلخوری احتمالی عذرخواهی کرد. او همچنین بر اهمیت نقش خبرنگاران سلامت در ارتقای سواد سلامت عمومی و لزوم استمرار پاسخگویی نهادهای بهداشتی به رسانه‌ها تأکید نمود.

پیامدهای رسانه‌ای و توصیه برای نشست‌های آتی

واکنش ویدئویی معاون بهداشت به درگیری لفظی می‌تواند به کاهش تنش رسانه‌ای کمک کند و راهکاری برای مدیریت روابط میان مسئولان و خبرنگاران در نشست‌های پرسش و پاسخ باشد:

  • لزوم حفظ ادب و تمرکز بر پاسخگویی در میان مسئولان هنگام مواجهه با سوالات چالشی؛
  • ضرورت رعایت فرآیند ثبت کامل نشست‌ها و ارائه زمینه کامل اظهارات برای جلوگیری از برداشت‌های ناقص.

جمع‌بندی

عذرخواهی معاون بهداشت درباره درگیری لفظی نشان‌دهنده تمایل نهاد بهداشتی به حفظ تعامل سازنده با رسانه‌ها است؛ پیگیری شفاف این موضوع و توجه به نحوه مدیریت نشست‌های خبری می‌تواند از بروز سوء‌تفاهم‌های مشابه در آینده جلوگیری کند.

مجله اینترنتی جی جا

LEAVE A RESPONSE

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *